POLITYKA PRYWATNOŚCI
Niniejsza polityka prywatności określa zasady przetwarzania przez Tomasza Nowickiego
prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Biuro bezpieczeństwa Spectrum Tomasz
Nowicki danych osobowych osób korzystających z usług świadczonych w ramach serwisu www.detektywnowicki.pl
§ 1.
Definicje
1. Użyte w niniejszej polityce prywatności pojęcia mają następujące znaczenie:
a) Administrator – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę
lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby
przetwarzania danych osobowych;
b) Dane Osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osobie fizycznej; możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to
osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności
na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny,
dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych
czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną,
ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej;
c) Polityka Prywatności – niniejsza polityka prywatności;
d) Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych
osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub
niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie,
porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie,
przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie,
rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie,
ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
e) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych);
f) Usługi – świadczone przez Administratora usługi: (i) sprzedaż produktów w
ramach sklepu internetowego; (ii) świadczenie usługi newslettera; (iii) świadczenie
usługi udostępnienia formularza kontaktowego.
g) Użytkownik – osoba fizyczna, korzystająca z Usług, zgodnie z regulaminem
świadczenia takich usług.
2. Pojęcia niezdefiniowane odrębnie w niniejszej Polityce Prywatności, a pisane z wielkiej
litery, mają znaczenie przypisane im w Regulaminie Świadczenia Usług, dostępnym w
serwisie pod adresem www.detektywnowicki.pl.
§ 2.
Administrator
Administratorem Danych Osobowych jest Tomasz Nowicki, prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą: Biuro bezpieczeństwa Spectrum Tomasz Nowicki, stałe miejsce
wykonywania działalności gospodarczej: ul. Mikołaja Kopernika 8/44, 38-300 Gorlice, e-mail:
detektywnowicki@gmail.com; NIP: 6842332214, REGON: 122754807, całodobowa infolinia:
+48 798 276 524, Centrala: +48 508 455 634.
§ 3.
Rodzaje zbieranych Danych Osobowych
1. Administrator zbiera następujące Dane Osobowe Użytkowników, którzy dokonują
zakupów w sklepie internetowym: imię i nazwisko, nazwa firmy, NIP, adres (ulica i
numer domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość), numer telefonu, adres e-mail.
2. Administrator zbiera następujące Dane Osobowe Użytkowników, którzy korzystają z
usługi Newslettera: adres e-mail.
3. Administrator zbiera następujące Dane Osobowe Użytkowników, którzy korzystają z
usługi Formularza Kontaktowego: adres e-mail, telefon.
§ 4.
Cele i podstawy Przetwarzania
1. Dane Osobowe są przetwarzane wyłącznie w celach, w jakich zostały zebrane na
zgodnych z prawem podstawach.
2. Dane Osobowe są przetwarzane przez Administratora na podstawie:
a) art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – tj. w celu wykonania umowy z Administratorem oraz
podjęcia działań, na żądane osoby, której dane dotyczą, przed jej zawarciem;
b) art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w celu wykonania ciążących na Administratorze
obowiązków prawnych, w szczególności obowiązku wystawienia i
przechowywania wystawionych faktur VAT, zgodnie z obowiązującymi w tym
zakresie przepisami;
c) art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu realizacji uzasadnionego interesu Administratora
w postaci ustalania, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, rozpatrywania
reklamacji.
3. W przypadku, gdy Użytkownik wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych w
celach marketingowych, w szczególności w celu otrzymywania informacji handlowych,
jego Dane Osobowe będą przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1
lit. a) RODO, tj. w oparciu o udzieloną zgodę.
4. Jeśli Przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, zgoda może być w każdej chwili
wycofana. W tym celu należy skontaktować się z Administratorem, zgodnie z jego
danymi kontaktowymi, podanymi w Polityce Prywatności.
5. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
§ 5.
Okres Przetwarzania
Dane Osobowe będą przetwarzane przez następujący okres, w zależności od podstawy prawnej
Przetwarzania:
a) w przypadku określonym w art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – do czasu wygaśnięcia
umowy z Administratorem;
b) w przypadku określonym w art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – do czasu ustania
obowiązków prawnych Administratora związanych z Przetwarzaniem;
c) w przypadku określonym w art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – do czasu upływu terminu
przedawnienia roszczeń;
d) w przypadku określonym w art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – do czasu wycofania zgody
§ 6.
Odbiorcy Danych Osobowych
1. Dane Osobowe mogą być przekazywane przez Administratora upoważnionym
pracownikom lub współpracownikom Administratora oraz podmiotom zewnętrznym,
zapewniającym wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków
technicznych i organizacyjnych, tak, by przetwarzanie Danych Osobowych było zgodne
z prawem i chroniło prawa przysługujące podmiotom tych danych.
2. Podmiotami zewnętrznymi, o których mowa w ust. 1 mogą być w szczególności
podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi informatyczne, księgowe, prawne,
marketingowe, analityczne, obsługi administracyjnej, a także inne usługi niezbędne dla
zapewnienia funkcjonowania Aplikacji NOXO oraz świadczenia Usług.
3. W razie udziału Administratora w postępowaniu przed organem nadzorczym, w
postępowaniu sądowym lub innym postępowaniu przed organami administracji, Dane
Osobowe, w niezbędnym zakresie, mogą być przekazywane podmiotom prowadzącym
takie postępowanie.
§ 7.
Przekazywanie Danych Osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych
Dane Osobowe nie są przekazywane do państw trzecich (państw spoza Europejskiego Obszaru
Gospodarczego) ani organizacji międzynarodowych.
§ 8.
Uprawnienia osób, których Dane Osobowe dotyczą
1. Osobie, której przetwarzane Dane Osobowe dotyczą, przysługują następujące
uprawnienia w odniesieniu do tych danych:
a) dostępu do Danych Osobowych – tj. prawo otrzymania informacji na temat
sposobu przetwarzania tych danych oraz uzyskania ich kopii;
b) żądania niezwłocznego sprostowania Danych Osobowych, które są
nieprawidłowe;
c) żądania uzupełnienia niekompletnych Danych Osobowych, w tym poprzez
przedstawienie dodatkowego oświadczenia, z uwzględnieniem jednak celów
przetwarzania;
d) żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia Danych Osobowych, jeżeli
zachodzi jedna z następujących okoliczności:
a. Dane Osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w inny sposób przetwarzane;
b. została cofnięta zgoda, na podstawie której odbywa się Przetwarzanie, a brak
jest innej podstawy prawnej Przetwarzania;
c. wniesiono sprzeciw wobec Przetwarzania na podstawie art. 21 ust. 1 RODO
i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy Przetwarzania lub
osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO
wobec Przetwarzania;
d. Dane Osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
e. Dane Osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
prawnego przewidzianego w prawie Unii Europejskiej lub prawie polskim.
e) żądania od Administratora ograniczenia Przetwarzania w następujących
przypadkach:
a. gdy osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość tych danych – na
okres pozwalający Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
b. gdy Przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, które dane dotyczą,
sprzeciwia się ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia ich
wykorzystywania;
c. gdy Administrator nie potrzebuje już Danych Osobowych do celów
przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń;
d. gdy osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1
RODO wobec Przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie
uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec
podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f) prawo do przenoszenia Danych Osobowych – prawo otrzymania w
ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu
maszynowego Danych Osobowych, które dana osoba dostarczyła
Administratorowi oraz prawo przesłania tych danych innemu administratorowi, bez
przeszkód ze strony Administratora, jeśli Przetwarzanie odbywa się na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. a) lub lit. b) RODO lub odbywa się w sposób zautomatyzowany;
wykonując prawo do przenoszenia danych, osoba, której dane dotyczą, ma prawo
żądania, by Dane Osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio
innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe;
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego; w Polsce organem
nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
2. Prawo żądania usunięcia Danych Osobowych, o którym mowa w ust. 1 pkt 4) powyżej,
nie znajduje zastosowania w przypadkach przewidzianych w art. 17 ust. 3 RODO, tj. w
szczególności w zakresie, w jakim Przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z
prawnego obowiązku wymagającego Przetwarzania na mocy prawa Unii Europejskiej lub
prawa polskiego, lub do wykonania zadania Administratora realizowanego w interesie
publicznym., jak również w zakresie, w jakim Przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń.
3. Jeżeli Przetwarzanie zostało ograniczone, zgodnie z ust. 1 pkt 5) powyżej, Dane Osobowe
można przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą osoby, której
dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony
praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu
publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
§ 9.
Prawo do wniesienia sprzeciwu
1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z
przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej
Danych Osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO. Administratorowi nie
wolno już przetwarzać tych Danych Osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych
prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw
i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń.
2. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba,
której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec
przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w
zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
§ 10.
Dane kontaktowe Administratora
W każdej sprawie dotyczącej Danych Osobowych można zwrócić się do Administratora za
pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 2 niniejszej Polityki Prywatności.
§ 11.
Polityka Cookies
1. Serwis korzysta z plików cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki
tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika i
przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj
zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na
urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz
uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Szczegółowy opis plików cookies w ramach Serwisu zawarty jest w stosownej zakładce,
po wejściu na stronę Serwisu. Użytkownik ma prawo odznaczyć rodzaje plików cookies,
co do których chce wyłączyć ich obsługę.
5. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa)
zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym
zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest
także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat
zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
6. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności
dostępne na stronach internetowych Serwisu. Wyłączenie obsługi plików cookies
oznaczonych może uniemożliwić korzystanie z Serwisu.
§ 12.
Zmiany Polityki Prywatności
1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności,
jeśli wymagać tego będą przepisy prawa lub zmiany wprowadzane w świadczonych
Usługach lub zasadach funkcjonowania Serwisu.
2. Niniejsza Polityka Prywatności obowiązuje od dnia 26 kwietnia 2024 r.